Amazon prova un programa que paga a les empreses de mitjans per enviar-los-hi compradors

Amazon prova un programa que paga a les empreses de mitjans per enviar-los-hi compradors

Amazon està provant una nova manera de pagar als editors per conduir trànsit a la seva plataforma, i podria ser un punt brillant per a la desafiada indústria dels mitjans digitals.

Sota el pilot, anomenat NCA, o publicitat comercial nativa, l’editor guanya diners quan condueix els lectors a Amazon mitjançant recomanacions de productes, independentment de si acaben comprant el producte o no, van dir tres persones familiaritzades amb el programa a Business Insider. Aquestes persones van demanar l’anonimat perquè no estaven autoritzades a parlar públicament sobre el programa; les seves identitats són conegudes per BI.

CNNVox Media i l’editor tecnològic Future es troben entre les editorials que participen en el pilot NCA. Amazon té previst desplegar-lo de manera més completa aquest any.

Amazon presenta el programa NCA als editors com una manera de guanyar diners addicionals a més del seu programa Amazon Associates, que es va llançar el 1996. Aquest programa permet als editors guanyar una comissió impulsant les vendes de productes o serveis recomanats. Paga comissions diferents per categoria, des del 3% per a joguines i mobles fins al 10% per a la bellesa de luxe i fins a un 20% per als videojocs d’Amazon.

Els editors poden inscriure’s als dos programes i guanyar diners de dues maneres si el lector completa una compra, segons informen. Per a Amazon, el pilot NCA és una manera d’ampliar el seu inventari de publicitat sense desordenar més la part superior dels resultats de la cerca, on els anuncis patrocinats s’han convertit en una font habitual de queixes dels usuaris.

Amazon es va negar a comentar.

El jurat s’ha pronunciat sobre el rendiment del programa

Els ingressos dels afiliats s’han convertit en un negoci important per a molts editors en un moment en què la competència per la publicitat i els dòlars de subscripció és dura, i Amazon sovint és la seva principal font d’ingressos. El New York Times, al quart trimestre, va informar 95 milions de dòlars en “altres ingressos”, que inclou el seu negoci de recomanació de productes Wirecutter, així com els ingressos per llicències.

Un editor participant va dir que estaven veient un augment decent dels ingressos del programa NCA. Però van dir que el programa, almenys en la seva fase de prova, és complicat d’implementar. Van afegir que el cost per clic variava àmpliament, amb tarifes que oscil·laven entre els 20 i els 60 cèntims, i era difícil saber com de lucratiu seria el programa a llarg termini. Aquesta variabilitat, però, podria suposar algun risc afegit per als editors.

Amb NCA, hi ha un incentiu per recomanar proveïdors que ofereixen un alt cost per clic, tant si el seu producte és el millor com si no. Els equips d’Amazon fins i tot han recomanat als editors que ho facin, van dir dues persones familiaritzades amb el programa.

Els editors han tractat amb un dilema similar en el negoci d’afiliats en general. Els que tenen negocis comercials solen compartir una divulgació que diu que poden guanyar diners amb els productes que recomanen, però que les seves recomanacions de productes es basen en investigacions i anàlisis independents. Els editors de renom treballen dur per protegir els seus equips editorials de revisió de productes des del costat dels ingressos.

Tot i així, la variabilitat entre diferents productes de la mateixa categoria a NCA està més enllà de la norma i podria temptar alguns editors menys escrupolosos a aprofitar-se.

Les empreses afiliades d’alguns editors han estat atacades

Tot i que els diners de NCA poden no ser grans, qualsevol nova font d’ingressos és benvinguda als editors digitals. Molts editors s’han enfrontat a reptes empresarials, ja que Facebook ha desprioritzat les notícies i els gegants tecnològics han devorat la major part del pastís de la publicitat digital.

Les empreses afiliades d’alguns editors també han estat atacades. Google ha reprimit els llocs que intenten ocupar un lloc alt en les cerques de Google mitjançant la publicació de material proporcionat per tercers, com ara ressenyes de productes i cupons. Per exemple, algunes de les recomanacions de productes de CNN, sota CNN Underscored, solien ser proporcionades per una empresa anomenada Forbes Marketplace, que és en part propietat de Forbes.

Diversos editors van veure com el trànsit a les seves pàgines de recomanacions de productes va disminuir com a conseqüència de la repressió, va informar Adweek al novembre. Alguns editors, inclòs  USA Today de Gannett,  han protestat contra la repressió, dient que perjudica tant els editors com els consumidors.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Icon-Icons)