Un estudi ho mostra: Moltes persones d’entre 55 i 75 anys estan molt familiaritzades amb els telèfons intel·ligents, els serveis de missatgeria i la banca en línia. Però el mitjà amb què passen més temps és diferent. La generació del “baby boomer” participa activament en la vida digital, però també s’adhereix als hàbits provats i demostrats. Així es desprèn d’un estudi de la consultora de gestió PwC.
Es va preguntar a mil persones de l’anomenat grup d’edat del “baby boomer” sobre el seu comportament de consum i l’ús dels mitjans. Segons PwC, el 94 per cent estan equipats amb un telèfon intel·ligent i sis de cada deu l’utilitzen per navegar per Internet cada dia. El 82 per cent es comunica regularment amb un servei de missatgeria com WhatsApp; un 34 per cent visita Facebook, X (abans Twitter ) o Instagram cada dia; utilitza la Banca en línia, però la majoria dels baby boomers també els agrada el clàssic quan es tracta de pagar: un 85% prefereix pagar en efectiu a la botiga, el 61% amb targeta EC. Només el sis per cent paga amb sistemes de pagament mòbil…
Pel que fa a l’ús dels mitjans, però, hi ha diferències clares entre els “baby boomers” i les generacions més joves: els mitjans tradicionals com la televisió lineal i la ràdio en particular formen part del passatemps diari dels consumidors més grans. Al voltant de nou de cada deu enquestats van afirmar que miren regularment la televisió i escolten la ràdio. El 76% passa més d’una hora al dia davant la televisió tradicional i el 38% escolta la ràdio. Aproximadament la meitat de les persones de 55 a 75 anys llegeixen un diari, una revista o un llibre imprès almenys un cop per setmana.
“Les persones de 55 anys o més són un grup objectiu molt rellevant, el poder adquisitiu del qual impulsa significativament el consum privat”, va dir Christian Wulff, de PwC. “Quan es tracta d’ús dels mitjans i de compres en línia, definitivament hi ha paral·lelismes amb els grups d’edat més joves”. Podeu accedir a l’estudi de PwC des d’aquest enllaç.- Àmbit d’Estratègia