Consells pels editors a l’hora de contractar periodistes de la generació Z

Consells pels editors a l’hora de contractar periodistes de la generació Z

La generació Z, els nascuts entre el 1997 i el 2012, s’incorpora cada cop més al món laboral. Els més antics de la cohort ja allotgen podcasts de notícies importants i escriuen notícies per a milions de seguidors a les plataformes socials.  Aleshores, hi ha motius convincents perquè els editors contractin periodistes de la Gen Z. Què haurien de tenir en compte a l’hora d’incorporar-los a la redacció?

El Fòrum Econòmic Mundial destaca el conjunt únic de reptes als quals s’enfronten els reclutadors mentre contracten treballadors de la Generació Z. Per començar, aquesta generació ja no pren els salaris i les pensions com a motivadors clau per fer la seva feina. Prefereixen la flexibilitat, el benestar mental i l’equilibri entre la vida laboral i la vida familiar, els motivadors més importants per obtenir més satisfacció laboral.

La generació Z també inclou els seus avantatges únics: La seva habilitat més valuosa és la seva capacitat per entendre el grup demogràfic més jove, especialment el seu ús de les xarxes socials. Una enquesta realitzada pel Parlament Europeu constata la creixent influència que tenen les xarxes socials en el consum de notícies, amb un 37% del consum procedent de les xarxes socials l’any passat.

El segon avantatge, és la seva capacitat de ser mòbil. Els periodistes de la generació Z són molt mòbils i enginyosos. Amb només un telèfon intel·ligent, poden informar i cobrir esdeveniments i adaptar-lo al que requereixen les plataformes en línia.

Molts periodistes de la Gen Z són directament sortits de la universitat o encara estudien. Tanmateix, quan se’ls contracta millor no posar molt èmfasi en el grau. Segons Diana Filimon, presidenta de l’Associació Forum Apulum i coordinadora de MediaGen, “la majoria d’ells no tenen la formació adequada. Les seves habilitats s’obtenen per elles mateixes perquè sempre van un pas per davant tecnològicament en comparació amb els seus professors. En canvi, busqueu la seva capacitat per fer periodisme i l’honestedat amb què treballen en projectes. L’audiència de la Gen Z espera autenticitat, fins i tot dels periodistes. Per tant, busqueu autenticitat, habilitat i veracitat en els vostres reclutats.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Educa Futura)