Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Els “articles fantasma” i el servei al lector

Els “articles fantasma” i el servei al lector

A Alemanya, el 80% dels articles són “articles fantasma”, segons un estudi alemany realitzat per 30 editorials de parla germànica. Aquests articles s’anomenen així perquè es llegeixen durant menys temps del que es necessita per produir-los.

De fet, bona part dels articles produïts no es consulten. Hi ha diverses raons per això. En primer lloc, hi ha una competència global pel contingut produït, a través de la difusió web. Avui, un article nacional de Sud Ouest pot competir amb el del New York Times. I aquesta batalla per l’atenció no es limita a les notícies, en realitat, que són molt petites en comparació amb els altres interessos de la majoria de la gent. Aquest informe 2023 sobre usos mòbils dóna fe d’aquesta notícia que representa només l’1,7% del temps dedicat a aplicacions mòbils el 2024.

En segon lloc, hi ha una forta redundància del contingut ofert. L’INA i Julia Cagé en el llibre “L’Information à tout prix” van assenyalar el 2017 que el 64% dels continguts produïts eren purs copiar i enganxar. Els autors de l’estudi també van assenyalar que els seus competidors triguen una mitjana de menys de tres hores a recollir un article en línia.

Finalment, la necessitat de distribuir bé afavoreix les grans màquines i les grans redaccions. Cal optimitzar el SEO, que cada vegada és més complex; produir molt contingut fresc i actualitzat per sorgir en els primers resultats de Google; organitzeu-vos per veure l’oportunitat de tornar a Discover, que és cada vegada més potent en termes de trànsit.BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: INMA)