Els “articles fantasma” i el servei al lector

Els “articles fantasma” i el servei al lector

A Alemanya, el 80% dels articles són “articles fantasma”, segons un estudi alemany realitzat per 30 editorials de parla germànica. Aquests articles s’anomenen així perquè es llegeixen durant menys temps del que es necessita per produir-los.

De fet, bona part dels articles produïts no es consulten. Hi ha diverses raons per això. En primer lloc, hi ha una competència global pel contingut produït, a través de la difusió web. Avui, un article nacional de Sud Ouest pot competir amb el del New York Times. I aquesta batalla per l’atenció no es limita a les notícies, en realitat, que són molt petites en comparació amb els altres interessos de la majoria de la gent. Aquest informe 2023 sobre usos mòbils dóna fe d’aquesta notícia que representa només l’1,7% del temps dedicat a aplicacions mòbils el 2024.

En segon lloc, hi ha una forta redundància del contingut ofert. L’INA i Julia Cagé en el llibre “L’Information à tout prix” van assenyalar el 2017 que el 64% dels continguts produïts eren purs copiar i enganxar. Els autors de l’estudi també van assenyalar que els seus competidors triguen una mitjana de menys de tres hores a recollir un article en línia.

Finalment, la necessitat de distribuir bé afavoreix les grans màquines i les grans redaccions. Cal optimitzar el SEO, que cada vegada és més complex; produir molt contingut fresc i actualitzat per sorgir en els primers resultats de Google; organitzeu-vos per veure l’oportunitat de tornar a Discover, que és cada vegada més potent en termes de trànsit.BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: INMA)