La IA, el llenguatge inclusiu i les xarxes socials motiven l’Agència Efe  a publicar el “Nou llibre de l’estil urgent”

La IA, el llenguatge inclusiu i les xarxes socials motiven l’Agència Efe  a publicar el “Nou llibre de l’estil urgent”

Com s’ha d’abordar la irrupció de la intel·ligència artificial a les redaccions? Quina és la posició de l’Agència Efe pel que fa al llenguatge inclusiu? Com tractem els continguts procedents de les xarxes socials? Quines característiques ha de tenir una bona cobertura gràfica? Com aconseguir bons titulars, entrades atractives, textos clars i precisos? Què fem amb l’allau d’anglicismes que cada dia inunda les redaccions? Què pot fer una agència com a Efe per contribuir a una igualtat efectiva de gènere, al respecte a les minories, al tractament adequat de la diversitat? Quines són les indicacions generals per fer una videonotícia, una crònica de ràdio, un paquet multimèdia?

Totes aquestes preguntes i moltes més troben la resposta a les pàgines del Nou llibre de l’estil urgent, editat per l’Agència Efe i l’Institut Cervantes, que actualitza una llarga tradició de manuals i defineix els compromisos i les obligacions de l’agència com a empresa pública, les seves regles ètiques, professionals i lingüístiques.

Més enllà de la utilitat interna, aquesta obra ofereix aquestes pautes a tots aquells professionals d’altres mitjans, docents i estudiants de comunicació que comparteixin els principis fonamentals d’Efe: el rigor, la claredat i la precisió informativa; la contextualització, la verificació, l’honradesa i, per descomptat, el respecte màxim als protagonistes de la informació i als ciutadans a qui va adreçada.- Àmbit d’Estratègia