La Voz de Galicia (8.234.597 (usuaris únics) lidera la premsa regional digital al març, segons els mesuraments oficials d’audiència de GfK DAM, en la seva tradicional alternança amb Las Provincias, VOCENTO (7.899.455). El tercer diari regional espanyol és el digital català El Nacional (7.453.122), segons el nou panell expandit de GfK DAM.
La resta del TOP-10 d’aquesta altra classificació dels diaris territorials la continuen en el quart, cinquè i sisè lloc, tant Heraldo de Aragón, HENNEO (6.737.456), Información, Prensa Ibérica (6.556.708), com El Correo, Vocento (6.332.107). Al final d’aquesta taula estarien en setè i vuitè lloc La Nueva España (5.423.191) i Faro de Vigo (4.560.173), tots dos de Prensa Ibérica; en novè lloc, el balear Última Hora (4.157.883). Tanca el rànquing de la premsa regional el diari Levante, Prensa Ibérica (3.971.731 usuaris únics).
Per cert, l’Associació de Mitjans d’Informació (AMI), la patronal del sector diaris, vol fer un canvi substancial després de llargues discussions sectorials sobre el mesurament d’audiències. Segons informa Dircomfidencial, la patronal del sector està valorant aplicar,, a partir del 2026 un nou model propi de mesurament d’audiències per als seus diaris associats, sense intervenció dels mesuradors tradicionals. De fet, ja han recorregut a una Big Four perquè els dissenyi la solució metodològica, que permeti confeccionar rànquings d’audiències que satisfaci els socis. També plantegen contractar, per a això, assessorament de consultors independents.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Gfk)