Menys pàgines vistes i l’enfoc cap al periodisme de qualitat, porten cap a un augment de les subscripcions

Menys pàgines vistes i l’enfoc cap al periodisme de qualitat, porten cap a un augment de les subscripcions

Durant anys, els editors de notícies creien que més trànsit equival a més ingressos. Com més pàgines visualitzades, més impressions d’anuncis i més ingressos flueixen. Però aquest model és cada cop més difícil de mantenir, com raona Rudra Kasturi, CEO del grup de consultoria RK, en el bloc de Inma.

Amb la disminució de les tarifes d’anuncis, el contingut generat per la intel·ligència artificial que remodela el comportament de cerca i les expectatives dels lectors canviants, els editors han de decidir si continuen maximitzant les pàgines vistes i confien en un trànsit fugaç, o bé prioritzen un compromís més profund i creen relacions directes amb els lectors mitjançant subscripcions, tot i que alguns poden optar per un model híbrid.

Tanmateix, segons Kasturi, una cosa està clara: els models de subscripció ja no són un experiment. Són la base de la sostenibilitat a llarg termini.

Els editors basats en pàgines vistes operen amb la monetització basada en el volum. Han de confiar en la producció de contingut de gran volum, tendències virals i pics a les xarxes socials; i models d’ingressos amb publicitat. Ara bé, a mesura que augmenten els bloquejadors d’anuncis i baixen les taxes de cost per mil (CPM), mantenir aquest model es fa més difícil.

Mentrestant, com reconeix el CEO de RK, “els editors de subscripció prioritzen els lectors de gran valor i intencions. Se centren en un periodisme exclusiu i en profunditat. La IA no pot replicar i personalitzar les experiències d’usuari per millorar el compromís. A més, generen ingressos diversificats mitjançant membres, esdeveniments i participació directa”.

Per Kasturi, la subscripció és el futur, però els editors s’han d’adaptar, diu. El panorama de l’edició digital està canviant. Tot i que encara existeixen models amb publicitat, cada cop són més difícils de mantenir a mesura que la cerca basada en IA canvia la manera com el públic descobreix notícies.

Per tenir èxit, afirma el CEO, els editors han de reduir la seva dependència de plataformes de tercers com Google i les xarxes socials. Han de desenvolupar relacions pròpies a través de canals directes com els butlletins de notícies. Finalment, haurien d’utilitzar la IA per millorar l’experiència de l’usuari, no només per optimitzar el trànsit.

Rudra Kasturi creu que el futur de l’edició no serà únic, però els models de subscripció seran la base per a un periodisme sostenible i centrat en el lector.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Comitium)