Segons Dentsu: la despesa publicitària global arribarà a més de 723.000 milions d’euros

Segons Dentsu: la despesa publicitària global arribarà a més de 723.000 milions d’euros

S’espera que el mercat publicitari mundial creixi en 38.600 milions de lliures interanuals per tancar el 2024 amb 609.000 milions de lliures, segons la darrera previsió de despeses publicitàries global de Dentsu. Aquest augment marcaria un creixement del 6,8% respecte al 2023, després d’haver estat revisat a l’alça recentment després del retorn de la despesa en publicitat digital a un creixement de dos dígits (+10,7%), l’impacte dels esdeveniments esportius i polítics i la millora de les perspectives als EUA. Regne Unit, Brasil i França.

Tanmateix, s’espera que el creixement de la despesa publicitària es refredi lleugerament el 2025, amb una expansió més lenta del 5,9%, tot i que encara es preveu que superarà l’economia mundial en 2,7 punts percentuals.

Les Amèriques es mantindran com la regió més activa el 2025, amb un creixement previst del 6,3% (que representa el 47% de la despesa global total), seguida d’Àsia-Pacífic (+5,8%, 31,0%) i EMEA (+5,0%, 31,0%). 22,0%).

“La nostra previsió per al 2025 subratlla el paper fonamental dels mitjans de comunicació en l’economia actual. Les estratègies d’inversió en mitjans digitals i basades en dades continuen remodelant la manera com les marques es connecten amb els consumidors”, va dir Will Swayne, president de la pràctica global de Dentsu.

“L’augment de les capacitats dels mitjans algorísmics generarà noves oportunitats perquè les marques es comprometin de manera significativa i eficaç amb els clients actuals i nous. L’estratègia d’inversió en mitjans és clau per a la transformació i el creixement, ja que les marques segueixen el ritme de l’evolució dels comportaments dels consumidors”, va afegir.

Segons l’ informe de l’agència mundial, els mitjans minoristes continuaran tenint un paper destacat el 2025, i s’espera que el sector creixi un considerable 21,9%. Les xarxes socials de pagament (+8,7%) i la cerca de pagament (+6,7%) també es beneficiaran d’un augment de la despesa.

A mesura que s’acosta el tancament d’aquest transcendental any electoral internacional, s’espera que la despesa en publicitat política caigui bruscament, i les finances lideren el camí com el sector de més ràpid creixement el 2025 (+6,4%), seguit dels viatges i el transport (+5,5%)).

Podeu ampliar la informació llegint l’estudi de Dentsu Global Ad Spend Forescasts December 2024 en aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Dentsu)