Segons Local News Initiative, de la Northwestern University, es pot ressuscitar la pàgina d’inici com a destinació d’un cercador de notícies? Les editores haurien de dedicar més recursos a la pàgina de destinació d’un punt de venda? O la pàgina d’inici ha sobreviscut millor a la seva utilitat, amb els mitjans de comunicació que busquen maneres més efectives d’atreure lectors?
Amb la publicitat digital baixa i els models de negoci de notícies locals que prioritzen les subscripcions i la retenció de lectors, és molt important que aquestes organitzacions recuperin l’hàbit dels lectors de consumir notícies a les seves pròpies plataformes. No obstant això, el trànsit de la pàgina d’inici continua disminuint.
Una consulta a l’American Journalism Project sobre l’estat de les pàgines d’inici va donar aquesta declaració per correu electrònic del director d’inversions Michael Ouimette: “Els models d’èxit per al periodisme local depenen del desenvolupament de relacions sòlides i directes amb les comunitats. Cada cop més, a mesura que el camp del periodisme local segueix evolucionant, aquest èxit comença amb la creació d’hàbits, experiències atractives i úniques per als lectors, mitjançant productes com ara butlletins valuosos, llocs web atractius, serveis de missatgeria de text i altres models.
Us recomanem la lectura de la investigació feta per Mark Caro, editor de Medill Local News Initiative, titulat “Les pàgines d’inici encara tenen importància?”, amb el subtítol “Amb el trànsit social i de cerca reduïts, els mitjans de comunicació pretenen tornar els lectors a les seves plataformes”.- Mediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: LNI)