Invertir en periodisme de qualitat: bo per a la democràcia i per als negocis

Invertir en periodisme de qualitat: bo per a la democràcia i per als negocis

En un context global marcat per desafiaments polítics, econòmics i socials sense precedents, el periodisme de qualitat emergeix com a pilar essencial per a la democràcia i la societat. Un informe recent titulat “El valor de les notícies tradicionals: per què finançar el periodisme de qualitat no només és bo per a la democràcia, sinó també per als negocis”, elaborat per Teads en col·laboració amb Lumen,  revela com la inversió en mitjans periodístics tradicionals no només enforteix el teixit democràtic, sinó que també ofereix beneficis tangibles per a les marques i els anunciants.

Els resultats de l’estudi que comentem mostren que els anuncis als llocs de notícies tradicionals capten més atenció i generen millors resultats, inclòs un augment del 77% en el rendiment de la marca en comparació amb els llocs de notícies suaus, a més de:

• Un 18% més d’interès dels lectors en comparació amb el contingut d’estil de vida i cultura

• un 35% més interacció amb els articles i

• un 20% més d’atenció als anuncis.

Els anunciants solen expressar preocupacions sobre la seguretat de la marca per alinear els seus anuncis amb el contingut de notícies tradicional, com ara la política o l’economia, fins i tot en llocs de notícies de confiança. Com a resultat, doncs, aquest informe investiga si la publicitat propera al contingut tradicional versus el contingut de notícies suaus afecta l’atenció, els resultats de la marca i les percepcions.

Això arriba en un moment crític per als anunciants, que cada cop busquen més contingut de qualitat en un entorn complex inundat de residus publicitaris i inventari inflat. El contingut de notícies tradicional permet als anunciants augmentar la confiança en la marca, diferenciar-se de la competència i connectar amb consumidors compromesos en un any d’eleccions mundials polèmics.

L’informe de Teads i Lumen ens diu ben clarament que donar suport al periodisme de qualitat és essencial per a les marques i les agències. El periodisme de qualitat fa més que informar de les notícies; impulsa converses significatives, té el poder de rendir comptes i implica el públic d’una manera que s’alinea amb els objectius de la marca. Quan una marca forma part d’aquestes converses, el seu impacte amb el públic és poderós.

“Si els venedors i els líders empresarials continuen evitant invertir en les notícies, continuarà el desfinançament de les notícies i, a més, les marques perdran la capacitat d’arribar a un públic increïblement valuós”, diu Alexis Williams, director de marca de Stagwell. “Aquest és el moment de revertir el cercle viciós de les notícies de desfinançament i de donar suport al periodisme que sustenta el nostre futur social”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (il·lustració: Teads)