Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

El mercat publicitari creix el 3,8%, segons InfoAdex

El mercat publicitari creix el 3,8%, segons InfoAdex

S’ha fet públic l’Estudi InfoAdex de la Inversió Publicitària a Espanya 2025, que es troba a la seva 31a edició, en el qual cal destacar que tota la part de llocs web de mitjans s’assigna al mitjà que correspon, els agregadors d’àudio i els podcasts, àudio digital, s’afegeixen al mitjà ràdio, i la ctv, a la televisió. A la part digital quedaria un Altres websites que conté els sites que no pertanyen a mitjans i YouTube.

Les dades presentades per InfoAdex, i ofertes en una amplia nota de premsa, mostren que la inversió publicitària (real estimada) a Espanya va registrar un volum de 13.080,8 milions d’euros l’any 2024, cosa que representa un creixement del 3,8%. La taxa de creixement el 2024, en el cas dels mitjans controlats, va ser del 4,2% i va assolir els 6.186,8 milions d’euros. Com a conseqüència d’això, el percentatge que sobre el mercat total van obtenir els mitjans controlats en el període d’anàlisi va ser del 47,3%. Alhora, els anomenats mitjans estimats van representar el 2024 el 52,7% de la inversió total, amb 6.894,0 milions d’euros invertits en l’exercici, xifra un 3,4% superior als 6.664,7 milions registrats el 2023.

La inversió real estimada en mitjans controlats va assolir els 6.186,8 milions d’euros durant l’any 2024, xifra que representa un increment del 4,2% sobre la registrada el 2023. Durant l’any que està sent analitzat, tots els mitjans han augmentat la inversió respecte al 2023, excepte Diaris i Dominicals,que presenta una caiguda del -3,7. El mitjà Televisió és el primer mitjà per volum de negoci, amb una participació del 30,0% en el conjunt de mitjans controlats, 0,6 punts menys que la quota registrada el 2023. Aquest mitjà augmenta la seva inversió en un 2,1%, situant la xifra en 1.857,1 milions d’euros davant els 1.819,6 milions de l’any anterior. Search ocupa el segon lloc per volum d’inversió i assoleix els 977,2 milions d’euros, amb una evolució positiva del 2,7% respecte del 2023. Xarxes Socials passa a ocupar el tercer lloc amb un increment del 8,5% en la xifra d’inversió i registra 856,3 milions d’euros. La quota que arriba a xarxes socials sobre el total de mitjans controlats és del 13,8%.

Diaris i Dominicals és el quart mitjà per volum d’inversió publicitària i suposa el 12,1% del total dels mitjans analitzats, 6,5 punts més que el 2023. La inversió publicitària d’aquest mitjà ha estat de 749,1 milions d’euros, amb un descens del -3,7% davant el 50% de ràdio 2024 una inversió de 575,2 milions d’euros, mentre que l’any precedent aquesta va ser de 535,4 milions, cosa que situa l’evolució d’aquest mitjà en un creixement del 7,4%. El mitjà ràdio + àudio digital suposa el 9,3% de la inversió publicitària adreçada a mitjans controlats, de manera que la seva quota augmenta 1,5 punts davant la que va assolir l’any 2023. Altres Websites, (llocs que no són suports digitals dels mitjans TV, diaris, revistes i ràdio, com pot ser YouTube, infojobs i Idealista, etc.) ocupa el sisè lloc per volum d’inversió, que representa el 8,1% del total dels mitjans controlats, arriba als 502,4 milions d’euros i la seva evolució respecte a l’exercici 2023 és la més positiva amb un 17,7% d’increment.

El mitjà Exterior, que ha assolit l’exercici 2024 un volum d’inversió publicitària de 432,0 milions d’euros ocupa el setè lloc, i representa el 7,0% del total de la inversió publicitària recollida als mitjans controlats. La seva evolució assoleix un creixement del 6,2% respecte als 406,7 milions assolits el 2023. En vuitè lloc apareix el mitjà Revistes, amb un creixement en la xifra d’inversió de l’1,7% que li ha suposat passar dels 210,7 milions d’euros que va obtenir el 2023 als 214,2 milions que s’han registrat en 2 3,5%. La inversió en Cinema en darrer lloc dins dels mitjans controlats suposa el 0,4% i ha registrat un creixement en la xifra del 13,6%, en passar dels 20,5 milions del 2023 als 23,2 milions obtinguts el 2024.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: InfoAdex)