Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Maldecap per la premsa local: Correus multiplica per cinc el preu de la tramesa de premsa

Maldecap per la premsa local: Correus multiplica per cinc el preu de la tramesa de premsa

Segons informa el newsletter de l’ACPC, Correus multiplica per cinc el preu de la tramesa de les publicacions. Precisament, un dels reptes als quals s’enfronten moltes capçaleres de premsa local -sobretot les més petites- és la distribució d’exemplars entre els seus subscriptors. I cal recordar que el model de negoci de la premsa comarcal pot presumir de tenir un ampli percentatge de la seva tirada de venda garantida, ja que, de mitjana, la meitat d’exemplars que surten d’impremta són per a subscriptors anuals. Ara bé, això implica per als editors fer arribar totes aquestes publicacions -revistes i periòdics- als seus lectors a la porta de casa. Això en comunitats rurals amb cases aïllades o vivint en urbanitzacions és un repte majúscul de logística, que cada mitjà soluciona de diferent manera, ja sigui fent ells mateixos el repartiment, marcant punts de recollida, o encarregant-lo a través de Correus o d’empreses especialitzades.

La sorpresa és, que amb l’arribada del nou any, Correus han canviat les condicions econòmiques dels enviaments. Tal com expliquen des de l’ACPC, l’empresa pública demana fer trameses mínimes de mil exemplars, si no és així, el cost del repartiment es multiplicarà per cinc.

Aquest és un dels altres reptes als quals s’enfronta la premsa comarcal i local, al qual podem afegir la desaparició de punts de venda tradicionals com els quioscs, l’augment del preu del paper i la caiguda del preu de la publicitat.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Correos.es)