L’OneNext Global és un estudi sempre esperat entre els mitjans de l’estat francès: Realitzat per l’ACPM (Alianece for Press and Media Figures), revela les grans tendències del consum de premsa a França, sigui als canals digitals o als mitjans impresos.
En el nou i recent lliurament d’aquest estudi, la millor notícia encara és que la premsa setmanal es manté al capdavant de les capçaleres de premsa. Amb una audiència de 30 dies de 42,4 milions per al PQR (Premsa Regional i Local) i 24,7 milions per al PHR (premsa local setmanal), les dues grans famílies de premsa local dominen el rànquing. Cal destacar que l’estudi recull, ni més ni menys, que 242 publicacions setmanals. Però, igual que a Catalunya, aquest fet permet mostrar que la premsa local lluita com a mínim en igualtat de condicions amb altres capçaleres que tenen una distribució homogènia arreu del territori francès.
L’estudi OneNext Global, com dèiem, combina audiències impreses i digitals. En detall, tant pel col·lectiu PHR com per al PQR, ara és el digital el que té més audiència (però, també com passa a Catalunya, malauradament no ingressos!), amb una clara avantatge pel que fa als setmanaris. Certament i naturalment, cal reconèixer que la gran quantitat de llocs locals ofereixen unes audiències més baixes, que, no obstant això, un cop compilades, donen un bon resultat, tan bo que les fa competitives amb la resta de la premsa regional i nacional.
Altres dades rellevants d’aquest estudi: el perfil dels “lectors pesats”, és a dir, les persones que diuen haver llegit més de 19 capçaleres de premsa diferents durant l’any. Primera observació: són sobretot dones, en un 56%, i gent millor qualificada que la mitjana de la població. El 82% dels grans lectors també són responsables de les compres a la llar, que són dades sensibles per a la publicitat.
Una altra lliçó important, són els mitjans sobre els quals els francesos obtenen informació. Les lectures en mitjans digitals representen ara més de dues de cada tres lectures de marques de premsa. La xifra arriba ara al 69% (+1 punt respecte a l’onada anterior), i el paper cau al 31% (també -1 punt). Les xifres també confirmen que la lectura digital es fa majoritàriament al mòbil (77%).- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: OneNext Global).- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: OneNext Global)