El sector dels mitjans de comunicació travessa una etapa marcada per reptes complexos i canvis estructurals. Ho recorda Gustavo Rodríguez, soci responsable del sector Mitjans, Editorial i Publicitat de KPMG a Espanya I diu més en el web de l’empresa: “La creixent dependència de tercers per assolir audiències massives, la fragmentació de l’ecosistema mediàtic i la disrupció tecnològica de la intel·ligència artificial estan redefinint les bases del sector, obligant les empreses a replantejar els models de negoci i la sostenibilitat”.
A partir d’aquí es presenta un informe, elaborat precisament per KPMG -en col·laboració amb Digital Journey-, on s’exploren les tendències clau que impactaran als mitjans de comunicació el 2025, oferint una visió sobre com afrontar-les de manera estratègica i sostenible.
Quines són aquestes evidencies?: 1 Models de Negoci en Evolució. 2 Impacte de la IA Generativa als Mitjans de Comunicació. 3 Dependència de Tercers i Riscos Associats. 4 Fragmentació i Competitivitat del Sector de mitjans. 6 Impacte Regulatori a la Indústria mediàtica. 7 Sostenibilitat i Responsabilitat Social. i 8 Tendències Emergents a Mitjans Audiovisuals i Podcasting.
L’informe conclou que, tot i les dificultats a què s’enfronta el sector dels mitjans de comunicació, aquest segueix demostrant una resiliència notable en adaptar-se a una dinàmica continuada de contextos adversos. La creixent incertesa i els desafiaments com la dependència de tercers per assolir nivells suficients de monetització, atomització de l’ecosistema mediàtic i, sobre tot, la disrupció tecnològica associada a la IA Generativa estan redissenyant les regles del joc del sector.
La capacitat de la indústria per evolucionar i transformar amb agilitat els seus models serà crucial per afrontar els canvis al llarg de la cadena de valor, des de la creació de continguts fins a la distribució i la monetització.
Per accedir a l’informe de KPMG cal obrir aquest enllaç.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: KPMG International)