Evidències per entendre la transformació de la indústria mediàtica aquest 2025

Evidències per entendre la transformació de la indústria mediàtica aquest 2025

El sector dels mitjans de comunicació travessa una etapa marcada per reptes complexos i canvis estructurals. Ho recorda Gustavo Rodríguez, soci responsable del sector Mitjans, Editorial i Publicitat de KPMG a Espanya I diu més en el web de l’empresa: “La creixent dependència de tercers per assolir audiències massives, la fragmentació de l’ecosistema mediàtic i la disrupció tecnològica de la intel·ligència artificial estan redefinint les bases del sector, obligant les empreses a replantejar els models de negoci i la sostenibilitat”.

A partir d’aquí es presenta un informe, elaborat precisament per KPMG -en col·laboració amb Digital Journey-, on s’exploren les tendències clau que impactaran als mitjans de comunicació el 2025, oferint una visió sobre com afrontar-les de manera estratègica i sostenible.

Quines són aquestes evidencies?: 1 Models de Negoci en Evolució. 2 Impacte de la IA Generativa als Mitjans de Comunicació. 3 Dependència de Tercers i Riscos Associats. 4 Fragmentació i Competitivitat del Sector de mitjans. 6 Impacte Regulatori a la Indústria mediàtica. 7 Sostenibilitat i Responsabilitat Social. i 8 Tendències Emergents a Mitjans Audiovisuals i Podcasting.

L’informe conclou que, tot i les dificultats a què s’enfronta el sector dels mitjans de comunicació, aquest segueix demostrant una resiliència notable en adaptar-se a una dinàmica continuada de contextos adversos. La creixent incertesa i els desafiaments com la dependència de tercers per assolir nivells suficients de monetització, atomització de l’ecosistema mediàtic i, sobre tot, la disrupció tecnològica associada a la IA Generativa estan redissenyant les regles del joc del sector.

La capacitat de la indústria per evolucionar i transformar amb agilitat els seus models serà crucial per afrontar els canvis al llarg de la cadena de valor, des de la creació de continguts fins a la distribució i la monetització.

Per accedir a l’informe de KPMG cal obrir aquest enllaç.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: KPMG International)