Informe digital. Escac a la veritat: Xarxes Socials vs Mitjans Tradicionals

Informe digital. Escac a la veritat: Xarxes Socials vs Mitjans Tradicionals

En un context en què el debat sobre la desinformació ha passat a ocupar un paper protagonista a la conversa pública, Evercom, agència creativa de comunicació i màrqueting, llança, en col·laboració amb Smartme Analytics, l’informe Escac a la veritat, en què s’analitza l’impacte de les xarxes socials i els mitjans tradicionals en la percepció de la credibilitat informativa.

Extraiem algunes conclusions:

✔️ Els mitjans tradicionals mantenen una percepció de credibilitat alta (77%), especialment la ràdio, la premsa escrita i la televisió, mentre que les RRSS tenen només un 23%.

✔️ Els mitjans tradicionals continuen sent la font d’informació principal de l’actualitat (76%), complementada per les xarxes socials (39%).

✔️ La majoria dels enquestats (62%) segueix recorrent als mitjans tradicionals per comprovar la veracitat de les notícies. Aquest hàbit és més evident entre els joves de 16 a 24 anys (56%), els adults de 35 a 64 anys (64%) i els més grans de 65 anys (73%).

✔️ TikTok lidera el consum diari entre joves de 16 a 24 anys (l’utilitzen un 74%), però només un 31% en considera el contingut altament fiable.

✔️ LinkedIn és la plataforma més creïble per un alt percentatge d’usuaris (71%).

Es pot accedir a l’informe des d’aquest enllaç.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Evercom)