IAB Spain ha fet pública avui la segona onada del seu Estudi d’Inversió Publicitària a Mitjans Digitals 2025 , elaborat en col·laboració amb PwC. IAB Spain elabora anualment des del 2002 aquesta anàlisi, que aprofundeix en els resultats d’inversió de la indústria digital al mercat espanyol. En concret, ofereix una panoràmica detallada amb dades acumulades fins a l’agost del 2025 , així com una projecció de tancament per a tot l’any .
Segons l’estimació realitzada durant l’elaboració de l’informe, la inversió en publicitat digital a Espanya superaria els 5.800 milions d’euros i representa un creixement estimat entre el 4% i el 6,3% respecte al 2024. Durant la primera meitat de l’any s’ha registrat un creixement del 6,1%, mentre que a la segona meitat s’anticipa un augment situat entre l’1,6% i el 6,7%.
Per sectors, entre els que van realitzar més inversió en mitjans digitals des de començament d’any destaquen Oci i Entreteniment (10,8%), Automoció (10,5%), Editorial (8,1%), Institucions i Distribució (7,5%), i Finances (7,3%). Per part seva, Telefónica, PSA Group i Amazon es mantenen com els tres principals anunciants per inversió també aquest 2025.
El 2025, els models de contractació automatitzada (Inversió Programàtica, Search i Xarxes Socials) s’estima que es mantinguin estables (72,9%), experimentant un lleuger increment davant de les dades obtingudes el 2024 (72,3%). En comparació del primer semestre del 2024, Search ha experimentat un lleuger creixement de l’1,5%, mentre que en el segon es preveu un augment entre el 5% i el 8%, afavorit per les campanyes de performance en el període de Black Friday i Nadal.
Per la seva banda, la Televisió Connectada segueix en expansió i es posiciona com l’àrea de més creixement interanual, amb un augment estimat entre el 36,8% i el 45,6% respecte al 2024. Només durant la primera meitat de l’any, s’ha observat un creixement notable del 60,8% en aquesta categoria, una xifra que s’espera que es moderi a la segona meitat de l’any amb un increment que se situaria entre el 20% i el 35%.
El segueix la disciplina d’Àudio Digital, que s’espera que registri una alça entre el 8,2% i el 12,2%, convertint-se en la segona a experimentar més creixement. Dins aquesta categoria, el streaming es consolida com la disciplina principal, representant el 2,3% del total de la inversió en publicitat. Xifres que contrasten amb els podcasts, que ocupen un 0,2% del total de la despesa en publicitat i on s’espera un augment al voltant d’un 1,5% i 3,7%.
Quant a la publicitat digital Out-of-Home (DOOH), la previsió és que tingui un creixement situat entre el 5% i el 7,2% respecte a l’exercici anterior. Durant els primers sis mesos de l’any, aquesta categoria ha viscut un creixement del 6,2% i s’espera que de juliol a desembre l’increment se situï entre el 4% i el 8%.
Pel que fa a la resta d’àrees, la inversió a Branded Content també s’estima que augmenti -encara que menys -entre el 5,9% i el 7,8%- respecte a l’any anterior. Al primer semestre s’observa un creixement del 9,5%, mentre que al segon semestre es preveu que hi hagi un creixement més moderat situat entre el 0% i el 5%. Així mateix, l’informe vaticina que Xarxes Socials tindrà un creixement entre un 5,1% i un 8% interanual respecte al 2024, mostrant un creixement el primer semestre d’un 10,7%.
Més específicament, la disciplina d’Influencers es valora amb un augment situat entre el 8 i el 10,3% interanual entre el 2024 i el 2025. Durant el primer semestre aquesta categoria ha crescut un 7,9% i s’espera que el segon semestre hi hagi també un creixement del 8% al 12%.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Informació i il·lustració facilitades per IAB Spain)
