Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La premsa en paper, el principal mitjà de comunicació de confiança dels francesos

La premsa en paper, el principal mitjà de comunicació de confiança dels francesos

El passat 8 d’octubre, l’ACPM (Alliance pour les chiffres de la presse et des médias) i el CSA(Conseil Supérieur Audiovisuel) van presentar el nou estudi #DemainLaPresse amb l’objectiu de definir els elements sobre els quals es construeix la confiança en els mitjans. Si els francesos donen més crèdit a la premsa en paper, consulten “de manera reflexiva” les xarxes socials, davant les quals es declaren sospitosos.

L’estudi #DemainLaPresse té com a objectiu fer una enquesta al mercat sobre els arguments a desplegar per promocionar el conjunt dels mitjans als anunciants. L’estudi pretén qualificar el nivell de confiança dels francesos en els mitjans tradicionals (premsa escrita, televisió i ràdio) i les seves versions en línia, així com les plataformes de vídeo i les xarxes socials, identificar les dimensions que construeixen aquesta confiança i mesurar si aquest ítem repercuteix en el paper de prescripció de cada mitjà amb els consumidors.

Si el premi a la confiança recau en la premsa impresa, les xarxes socials semblen tenir poca credibilitat entre els lectors (nivell de confiança de l’11%), que no obstant això no poden evitar consultar-los almenys un cop per setmana (taxa del 66% VS 18% per al paper). Aquesta és una de les paradoxes destacades en aquest estudi exhaustiu. “Una confiança que s’imposa per la practicitat d’ús més que per la credibilitat i fiabilitat de la informació que se’n deriva”, indica l’estudi. Així, un dels mitjans més consultats és també el que genera més desconfiança.

En general, l’índex de confiança dels mitjans francesos és pobre. Amb una puntuació de 5,3 sobre 10, només la premsa escrita, la ràdio i la televisió superen els 6 punts. Les plataformes gratuïtes, podcasts i xarxes socials (3,5) no superen els 4,5 punts. Al bell mig, la televisió en repetició i la premsa digital. La premsa en paper troba una àmplia resposta entre els 50-64 anys, CSP+, principalment a les localitats de província de més de 100.000 habitants.

A destacar que la premsa digital anota punts en proximitat i afinitat. “No es pot prescindir de la informació local, tracta la informació que es necessita”… indica l’estudi.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: DemainLaPresse)