La premsa en paper, el principal mitjà de comunicació de confiança dels francesos

La premsa en paper, el principal mitjà de comunicació de confiança dels francesos

El passat 8 d’octubre, l’ACPM (Alliance pour les chiffres de la presse et des médias) i el CSA(Conseil Supérieur Audiovisuel) van presentar el nou estudi #DemainLaPresse amb l’objectiu de definir els elements sobre els quals es construeix la confiança en els mitjans. Si els francesos donen més crèdit a la premsa en paper, consulten “de manera reflexiva” les xarxes socials, davant les quals es declaren sospitosos.

L’estudi #DemainLaPresse té com a objectiu fer una enquesta al mercat sobre els arguments a desplegar per promocionar el conjunt dels mitjans als anunciants. L’estudi pretén qualificar el nivell de confiança dels francesos en els mitjans tradicionals (premsa escrita, televisió i ràdio) i les seves versions en línia, així com les plataformes de vídeo i les xarxes socials, identificar les dimensions que construeixen aquesta confiança i mesurar si aquest ítem repercuteix en el paper de prescripció de cada mitjà amb els consumidors.

Si el premi a la confiança recau en la premsa impresa, les xarxes socials semblen tenir poca credibilitat entre els lectors (nivell de confiança de l’11%), que no obstant això no poden evitar consultar-los almenys un cop per setmana (taxa del 66% VS 18% per al paper). Aquesta és una de les paradoxes destacades en aquest estudi exhaustiu. “Una confiança que s’imposa per la practicitat d’ús més que per la credibilitat i fiabilitat de la informació que se’n deriva”, indica l’estudi. Així, un dels mitjans més consultats és també el que genera més desconfiança.

En general, l’índex de confiança dels mitjans francesos és pobre. Amb una puntuació de 5,3 sobre 10, només la premsa escrita, la ràdio i la televisió superen els 6 punts. Les plataformes gratuïtes, podcasts i xarxes socials (3,5) no superen els 4,5 punts. Al bell mig, la televisió en repetició i la premsa digital. La premsa en paper troba una àmplia resposta entre els 50-64 anys, CSP+, principalment a les localitats de província de més de 100.000 habitants.

A destacar que la premsa digital anota punts en proximitat i afinitat. “No es pot prescindir de la informació local, tracta la informació que es necessita”… indica l’estudi.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: DemainLaPresse)