La petició d’ajuda no la va fer en aquest cas cap petit editor ni cap associació de premsa de proximitat. Va ser el cap de Continguts d’OpenAI qui va dir “ens toca ajudar els petits editors, no només els gegants”, segons explica Charlotte Tobitt a Press Gazette. I ho va matisar: “”Correspon” a OpenAI assegurar-se que els editors més petits obtinguin els mateixos beneficis potencials de plataformes com ChatGPT que els grans noms dominants”.
El cap de propietat intel·lectual i contingut d’OpenAI, Tom Rubin, va ser al WAN-IFRA World News Media Congress, que es va fer el passat 29 de maig, on també va aclarir una concepció errònia comuna sobre les associacions que s’estan signant entre OpenAI i els editors de notícies: “en gran part no” es tracta de formació, sinó que se centren en la visualització de contingut de notícies i l’ús de les eines i la tecnologia. Estem molt centrats a garantir que l’oportunitat existeixi de manera més amplia”.
Segons la narració de Press Gazette, Rubin, abans conseller en cap d’estratègia de Propietat Intel·lectual de Microsoft, va dir que era “molt important” que els recursos “no només vagin a les grans empreses, sinó que les publicacions petites i independents tinguin la capacitat d’aprendre i aprofitar la tecnologia”.
Tom Rubin va afirmar en el mateix congrés que la seva companyia continua estant disposada a col·laborar amb els petits editors, i va citar un acord signat l’any passat pel qual OpenAI va donar cinc milions de dòlars al Projecte de Periodisme Americà per ajudar les redaccions locals a desplegar l’ús de la IA.
Va afegir que ChatGPT ofereix una “oportunitat important per als editors perquè podran orientar contingut més específicament als lectors que hi estiguin interessats, per tant, poden aprofitar el fet que tenim més de 100 milions d’usuaris i crear una relació entre aquests usuaris i fins i tot el contingut d’una petita publicació.
“Així ens correspon d’aquesta manera assegurar-nos que la visibilitat que es dona no és només a grans empreses i articles, sinó a publicacions més petites i, de fet, quan un usuari té un interès molt particular, o fins i tot un nínxol, això és una oportunitat particular per a un petit editor que utilitza la nostra tecnologia per associar aquest contingut amb l’usuari i posar-lo davant d’ell”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: wan-ifra.org)