Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

“OpenAI ha d’ajudar els petits editors”

“OpenAI ha d’ajudar els petits editors”

La petició d’ajuda no la va fer en aquest cas cap petit editor ni cap associació de premsa de proximitat. Va ser el cap de Continguts d’OpenAI qui va dir “ens toca ajudar els petits editors, no només els gegants”, segons explica Charlotte Tobitt a Press Gazette.  I ho va matisar: “”Correspon” a OpenAI assegurar-se que els editors més petits obtinguin els mateixos beneficis potencials de plataformes com ChatGPT que els grans noms dominants”.

El cap de propietat intel·lectual i contingut d’OpenAI, Tom Rubin, va ser al WAN-IFRA World News Media Congress, que es va fer el passat 29 de maig, on també va aclarir una concepció errònia comuna sobre les associacions que s’estan signant entre OpenAI i els editors de notícies: “en gran part no” es tracta de formació, sinó que se centren en la visualització de contingut de notícies i l’ús de les eines i la tecnologia. Estem molt centrats a garantir que l’oportunitat existeixi de manera més amplia”.

Segons la narració de Press Gazette, Rubin, abans conseller en cap d’estratègia de Propietat Intel·lectual de Microsoft, va dir que era “molt important” que els recursos “no només vagin a les grans empreses, sinó que les publicacions petites i independents tinguin la capacitat d’aprendre i aprofitar la tecnologia”.

Tom Rubin va afirmar en el mateix congrés que la seva companyia continua estant disposada a col·laborar amb els petits editors, i va citar un acord signat l’any passat pel qual OpenAI va donar cinc milions de dòlars al Projecte de Periodisme Americà per ajudar les redaccions locals a desplegar l’ús de la IA.

Va afegir que ChatGPT ofereix una “oportunitat important per als editors perquè podran orientar contingut més específicament als lectors que hi estiguin interessats, per tant, poden aprofitar el fet que tenim més de 100 milions d’usuaris i crear una relació entre aquests usuaris i fins i tot el contingut d’una petita publicació.

“Així ens correspon d’aquesta manera assegurar-nos que la visibilitat que es dona no és només a grans empreses i articles, sinó a publicacions més petites i, de fet, quan un usuari té un interès molt particular, o fins i tot un nínxol, això és una oportunitat particular per a un petit editor que utilitza la nostra tecnologia per associar aquest contingut amb l’usuari i posar-lo davant d’ell”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: wan-ifra.org)