Segons ComScore, el 61% del públic de la premsa local i comarcal és femení

Segons ComScore, el 61% del públic de la premsa local i comarcal és femení

Júlia Sizova Granero, és la country mànager a Espanya de Comscore, la principal empresa mesuradora d’audiències al món de la comunicació. Per aquesta raó la seva conferència en la la dissetena Convenció de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal va ser tot un luxe i una immillorable ocasió per tenir dades de primeríssima mà de l’impacte de la Premsa Comarcal al territori. 

L’analista va oferir la xerrada “Reptes en el mesurament de les audiències digitals i el valor de la premsa comarcal”, segons informa el web de l’ACPC, en la qual va desgranar alguns dels aspectes claus de l’impacte de les capçaleres associades. Sizova va explicar primer quin és el target de l’audiència en termes generals a Catalunya, i va indicar que els principals consumidors de notícies són majors de cinquanta-cinc anys; i que de les 2.36 hores de mitjana que passen els internautes en línia, una hora la dediquen a YouTube, 41 minuts a xarxes socials i 5 minuts a notícies i informació.

Pel que fa als principals outlets de notícies de la informació entre els capçaleres associades a l’entitat ACPC aquestes són: Nació, Segre, El 9 Nou, Regió7, Eix i La Veu de l’AnoiaI pel que toca als principals avantatges de la premsa comarcal que la multinacional identifica són, “la proximitat i credibilitat, les notícies locals i tenir un target molt comercial”.

Pel que fa als lectors, com a la resta de Catalunya, el principal sector són els majors de cinquanta-cinc anys, seguit de la gent de 45 a 55. Però si una dada cal desacatar per sobre de totes és el que “el 61% del públic de la premsa local i comarcal és femení”. Una dada, que tal com va explicar Sizova, “es valora molt positivament dins el sector”.

Sobre els interessos dels lectors de premsa local i comarcal destaquen dos eixos, “la connexió propera amb l’entorn afectiu”, en què els esdeveniments, els viatges i les relacions personals són el que més agrada. I “la consciència sobre la importància de les condicions de vida”, en què economia, educació i inversions personals és el que més expectativa aixeca.

Finalment, va posar l’èmfasi en la bona tasca que des d’un temps s’està duent a terme per difondre els continguts a través de les xarxes socials “per arribar a les audiències complementàries, especialment els més joves”.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: ComScore)