Quin temps farà demà?
Després de llançar un servei meteorològic el 2022, el San Francisco Chronicle va més enllà. Ara ofereix als seus lectors un canal d’informació SMS per estar al dia del temps i comunicar-se amb els seus meteoròlegs. La informació i les previsions s’enviaran dos cops per setmana. Els inscrits també podran fer les seves preguntes a través d’aquest canal gratuït.
Butlletí informatiu
A Gran Bretanya, els butlletins locals són populars. The Mill, de la qual us parlem regularment, va ser una de les primeres startups mediàtiques que es va llançar a aquest nínxol i va desenvolupar el seu model. Però no és l’únic. S’han llançat altres mitjans independents, com l’Edinburgh Minute, que s’ha estès a Londres i competeix amb The London Centric i The London Spy, dos butlletins més de la capital. Les principals editorials regionals Newsquest i Reach també han integrat aquest canal a la seva estratègia, tal com explica Behind Local News.
Gen Z
Per parlar amb els joves s’ha de parlar… dels joves. Per tal de rejovenir la seva audiència, el grup Amedia de Noruega ha llançat un experiment a dues de les seves editorials locals. Durant un any es van centrar exclusivament en els seus lectors menors de 40 anys, ignorant completament els altres que, tanmateix, són majoritaris. Així, han revisat la seva línia editorial, sobretot destacant més retrats de joves. Conclusió: el nombre de subscriptors menors de 40 anys ha augmentat un 30% i els lectors més grans no han marxat. Un comentari per llegir sobre Innovate Local, de Wan-ifra.
Transformació digital
El setmanari La semaine de Metz, creat l’any 2005, canvia de posicionament, prioritzant el web. També s’ha revisat la fórmula del diari per convertir-lo en un producte “premium” per als seus subscriptors. “Fins ara, el setmanari era el centre de tot. “Ara és un dels elements d’un mitjà global”, explica Stéphane Getto, el seu director, al lloc web PHRases.
Documental
El vídeo al web no és només un format curt i vertical. Com altres grups de transport públic regional, com Sud Ouest, Centre France està desenvolupant la seva oferta documental. El seu títol insígnia, La rédaction de la Montagne i el departament d’imatge acaben de produir un documental de 52 minuts de durada que dibuixa el retrat d’una agricultora, emès al web del diari i al seu canal de YouTube. L’any 2025, el grup produirà una desena de documentals. Paral·lelament, France Télévisions va anunciar un augment del seu pressupost dedicat als documentals produïts a les regions (+50%) amb un volum idèntic: 250 documentals anuals.
Pub
RMC BFM Ads es converteix en l’agència de publicitat de dues noves televisions locals, Télénantes i Angers Télé. Complementen l’oferta regional de l’agència, que inclou els 10 canals locals de BFM, presents a tot França, amb l’excepció de l’oest del país.
AI
Als Estats Units, Good Daily és una xarxa de butlletins locals que ha crescut en pocs mesos a 355 ciutats mitjanes americanes, totes gestionades per una sola persona. De fet, cada butlletí està totalment automatitzat per IA i ofereix la curació de contingut d’altres mitjans locals. El seu fundador afirma estar lluitant contra els deserts de la informació. La xarxa es finança amb donacions de lectors i anunciants locals o nacionals. Tants ingressos publicitaris que els mitjans locals en què es basa per crear els seus continguts no rebran…
Programa de suport
Als Estats Units, la Universitat d’Arizona ha posat en marxa Newswell. una associació que pretén donar suport al desenvolupament dels mitjans locals, oferint-los el suport tècnic, legal i comercial que puguin necessitar. Una iniciativa reservada als mitjans nord-americans que no és diferent a la d’Indiegraf o d’altres xarxes que s’han llançat sobre el mateix model. Aquest programa es provarà inicialment amb tres redaccions editorials.- Font: Festival de l’info locale (Il·lustració: behind-local-news-uk)