Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La premsa de proximitat (local i comarcal) aguanta amb fermesa: 2.860.000 lectors

La premsa de proximitat (local i comarcal) aguanta amb fermesa: 2.860.000 lectors

La premsa de proximitat fa molt de temps que aixeca el dit per recordar el seu pes en la societat i per dir-li al Govern del país que necessita un cop de mà. És una evidència que cal prendre mesures per evitar una crisi de la democràcia local a conseqüència del mal tracte a l’anomenada “premsa de casa”. Hom sap que entre els valors de la premsa local i comarcal, dita també de proximitat, destaca que aquestes mitjans piloten el timó polític, pel cap baix al 50% dels diaris barcelonins, sobrevalorats i excessivament compensats. Una hipotètica disminució del nombre de lectors de premsa de proximitat podria estar relacionada amb la disminució de la participació en les eleccions locals i fins i tot autonòmiques, amb greus implicacions per a la participació de la ciutadania i ves a saber si també en els resultats finals.

Tot i això, la premsa de proximitat aguanta millor que la nacional o estatal

Serà bo recordar el missatge positiu de les entitats que aixopluguen els editors de proximitat, els quals coincideixen en tir que “treballant fort, apostant per la innovació i la creativitat, cotinuarem sent la única premsa que creix. Hem de buscar maneres de monetitzar les nostres comunitats de lectors per no dependre tant de la publicitat i hem de fer que aquesta s’acosti als nostres mitjans per convicció; en situacions de dificultat com les que vivim, amb esperança es crea el futur”.

I per a mostra un botó. Fem servir dades del 2021. La premsa de proximitat a Catalunya, sumats els associats a l’ACPC i l’AMIC (les dues associacions del sector) té un total de 2.860.000 lectors, 2.100.000 de l’AMIC i 760.000 de l’ACPC.

Malgrat la crisi i la situació general de la premsa, afortunadament els mitjans de proximitat proximitat (locals i comarcals, aguanten amb fermesa tot contenint la davallada general.

Les dues entitats catalanes deuen tenir present les paraules d’Ignasi Genovès, que fou director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat, quan digué: “Des del Govern de la Generalitat som conscients dels nombrosos desafiaments que esteu encarant les publicacions en llengua catalana, estarem al vostre costat per superar-los tots junts, perquè els ciutadans us necessitem ara més que mai als carrers, als quioscos i a casa”. (Infografia: Comunicació 21)